Zarządzenie Nr 5/2020 Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Cyganach z dnia 23 marca 2020 r. w sprawie sposobu organizacji funkcjonowania szkoły w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych wynikających z epidemii COVID-19
Zarządzenie Nr 5/2020
Dyrektora Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Cyganach
z dnia 23 marca 2020 r.
w sprawie sposobu organizacji funkcjonowania szkoły w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych wynikających z epidemii COVID-19
W związku ze szczególną sytuacją spowodowaną epidemią koronawirusa i w związku z tym ograniczeniem funkcjonowania podmiotów systemu oświaty
Na podstawie:
- Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 11.01.2017 r. poz. 59),
- Ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818 i 2197),
- Rozporządzenia MEN z dnia 11 marca 2020 w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
- Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 zmieniającego rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
- Statutu Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Cyganach
w celu zapewnienie właściwego skutecznego funkcjonowania szkoły w tym okresie wprowadzam i zobowiązuję wszystkich pracowników szkoły do przestrzegania następujących zasady organizacji i pracy szkoły w odniesieniu do:
§1
Organizacji nauczania na odległość tzw. e-learningu
- Zobowiązuję wszystkich nauczycieli do pozostawania w ciągłej gotowości do pracy.
- Ustalam następujące formy kontaktu z dyrektorem szkoły:
a) kontakt za pomocą strony internetowej szkoły
www.spcygany.superszkolna.pl
b) kontakt e-mail na adres: szkola.cygany@op.pl
c) kontakt telefoniczny: tel. kom. 609708764
d) kontakt za pomocą komunikatora: Messenger.
- Zobowiązuję wszystkich nauczycieli w terminie do 25 marca 2020r., aby jednoznacznie określili za pomocą, jakich narzędzi zdalnych, e-learningu będą realizować podstawę programową oraz, w jaki sposób będę kontaktować się z uczniami – informacje proszę przekazać drogą e-mailową na adres e-mailowy dyrektora.
- Zobowiązuję do prowadzenia zdalnego nauczania ze swoich prywatnych domów, pod warunkiem posiadania niezbędnego sprzętu umożliwiającego bezpieczne prowadzenie zdalnego nauczania.
- W przypadku, gdy nauczyciel nie dysponuje odpowiednim sprzętem (komputerem, laptopem z podłączeniem do Internetu), z którego mógłby skorzystać w domu, lub nie posiada warunków do realizacji takiego nauczania w warunkach domowych do dnia 24 marca 2020r. (niezwłocznie) informuje o tym fakcie dyrektora szkoły. W takiej sytuacji dyrektor szkoły (w miarę możliwości) zapewni sprzęt służbowy, dostępny na terenie szkoły, lub zobowiąże nauczyciela do alternatywnej formy realizacji podstawy programowej( np.: przygotowania materiałów w formie drukowanej- treści programowe szczegółowe omówione i test sprawdzający stopień przyswojenia treści nauczania).
- Od 25 marca 2020r. zobowiązuje wszystkich nauczycieli do prowadzenia zajęcia edukacyjnych, zgodnie z przydzielonym wymiarem godzin, z zastosowaniem narzędzi informatycznych, wcześniej zgłoszonych i zaakceptowanych przez dyrektora szkoły.
- Zalecam, aby zdalne nauczanie miało charakter synchroniczny (zajęcia online w czasie rzeczywistym za pomocą narzędzi umożliwiających połączenie się z uczniami) z zastosowaniem następujących platform i aplikacji edukacyjnych:
- www.epodreczniki.pl
- www.gov.pl/zdalnelekcje
- Click Meeting
- Learning Apps
- Dropbox
- W celu zróżnicowania form pracy zobowiązuję również nauczycieli do pracy z uczniami w sposób asynchroniczny (nauczyciel udostępnia materiały a uczniowie wykonują zadania w czasie odroczonym).Udostępnianie materiałów realizowane powinno być za pośrednictwem strony internetowej szkoły lub poczty elektronicznej a w sytuacji braku dostępu do Internetu z wykorzystaniem telefonów komórkowych ucznia lub rodziców.
- Nakazuje wszystkim nauczycielom do dnia 24 marca 2020r. do godziny 12.00 aby określi, na jakich warunkach będą realizować zdalne konsultacje merytoryczne – należy określić dni tygodnia oraz godzinę dostępności nauczyciela i narzędzie komunikacji. Zaleca się kontakt za pomocą, strony internetowej szkoły, platform edukacyjnych, poczty elektronicznej, kontakt telefoniczny oraz komunikatory (WhatsApps, Messager).
- Zobowiązuję nauczycieli, aby dostosowali program nauczania do narzędzi, które zamierzają stosować w zdalnym nauczaniu, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości psychofizycznych uczniów.
- Ustalam zasady komunikowania się nauczycieli z rodzicami, które stanowią załącznik nr 1 do zarządzenia i zobowiązuję wszystkich nauczycieli do zapoznania się z tymi zasadami i stosowania ich w kontaktach z rodzicami.
- Określam zasady raportowania realizacji podstawy programowej w zdalnym nauczaniu, które określono w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia. Zobowiązuję nauczycieli do stosowania zapisów szczegółowych załącznika.
§ 2
Obowiązki wychowawców w zakresie e-learningu
- Wychowawca ma obowiązek:
1) ustalenia, czy każdy z jego uczniów posiada w domu dostęp do sprzętu komputerowego i do Internetu. W przypadku braku dostępu wychowawca niezwłocznie zawiadamia o tym fakcie dyrektora szkoły w celu ustalenia alternatywnych form kształcenia,
2) wskazania sposobu kontaktu (np. strony internetowej szkoły, e-mail, komunikatory społeczne, telefon) ze swoimi wychowankami,
3) reagowania na bieżące potrzeby i problemy związane z kształceniem zdalnym, które zgłaszają jego uczniowie lub rodzice,
4) wskazania warunków, w jakich uczniowie i rodzice mogą korzystać ze zdalnych konsultacji z wychowawcą klasy.
§ 3
Obowiązki pedagoga w czasie prowadzenia nauczania zdalnego
- W czasie trwania epidemii wsparcie psychologiczne ze strony pedagoga szkolnego ma charakter szczególny i jest absolutnie niezbędne.
- Pedagog szkolny jest dostępny dla uczniów i rodziców każdą środę od godziny 8.00 do 14.00.
- Harmonogram pracy pedagoga jest dostępny w widocznym miejscu na stronie internetowej szkoły oraz zostaje udostępniony uczniom i rodzicom drogą elektroniczną przez dyrektora szkoły.
- Szczegółowe obowiązki pedagoga szkoły określa załącznik nr 3 niniejszego zarządzenia.
§ 4
Zasady współpracy dyrektora z pracownikami administracji
- Pracownicy administracyjni, pozostając w gotowości do pracy, pełnią swoje obowiązki służbowe zdalnie.
- Dyrektor szkoły może w dowolnym momencie wezwać pracownika administracji do stawienia się w zakładzie pracy.
- Podstawowymi formami kontaktu pracowników administracyjnych z dyrektorem szkoły są: telefon: 609708764, e-mail: szkola.cygany@op.pl Dopuszcza się po wcześniejszym ustaleniu także kontakt za pomocą komunikatorów społecznych (WhatsApps, Messenger).
- Pracownik administracyjny jest dostępny w godzinach swojej pracy pod wskazanym przez siebie numerem telefonu i pod wskazanym adresem e-mailowym.
- Pracownik administracyjny na bieżąco zdalnie przekazuje dyrektorowi szkoły informacje dotyczące funkcjonowania szkoły, informując natychmiast o sytuacjach nagłych.
§ 5
Zasady współpracy szkoły z sanepidem
- Dyrektor szkoły na bieżąco śledzi komunikaty na temat COVID-19 nadawane przez Główny Inspektorat Sanitarny i stosuje się do jego zaleceń.
- Dyrektor szkoły wymaga od swoich pracowników bezwzględnego przestrzegania zaleceń GIS.
- W sytuacji wystąpienia zagrożenia zarażenia wirusem COVID-19 dyrektor szkoły niezwłocznie informuje o tym fakcie lokalną stację epidemiologiczno-sanitarną.
- W sytuacji wystąpienia zarażenia wirusem COVID-19 u jednego z pracowników lub uczniów dyrektor szkoły niezwłocznie informuje o tym fakcie lokalną stację epidemiologiczno-sanitarną.
- Dyrektor szkoły-placówki pozostaje w stałym kontakcie z przedstawicielem lokalnej stacji epidemiologiczno-sanitarnej w celu bieżącego monitorowania sytuacji związanej z szerzeniem się epidemii COVID-19.
§ 6
Zasady współpracy dyrektora szkoły z organem prowadzącym
- Dyrektor szkoły utrzymuje stały kontakt z przedstawicielami organu prowadzącego w celu bieżącego monitorowania sytuacji związanej z wdrożeniem zdalnego nauczania.
- Dyrektor szkoły informuje organ prowadzący o problemach oraz trudnościach wynikających z wdrażania zdalnego nauczania.
- W sytuacji braku możliwości realizacji zdalnego nauczania w stosunku do wybranych uczniów, dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym, ustali alternatywne formy kształcenia.
- W sytuacji wystąpienia problemów w zakresie realizacji zdalnego nauczania dyrektor szkoły/placówki zwraca się z prośbą o wsparcie do organu prowadzącego.
Kontakt do przedstawiciela organu prowadzącego:
Sylwia Lewandowska, tel. 552624065
§ 7
Zasady i procedury współpracy z organem nadzoru pedagogicznego
- Dyrektor szkoły utrzymuje kontakt z przedstawicielami organu sprawującego nadzór pedagogiczny, zwłaszcza w zakresie monitorowania przyjętych sposobów kształcenia na odległość oraz stopnia obciążenia uczniów realizacją zleconych zadań.
- Dyrektor szkoły informuje organ sprawujący nadzór pedagogiczny o problemach oraz trudnościach wynikających z wdrażania zdalnego nauczania.
§ 8
Warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny
- Egzaminy klasyfikacyjne, poprawkowe, egzaminy semestralne przeprowadza się w sytuacjach określonych w dotychczas obowiązujących aktach prawnych (art. 44k ust.1 ustawy o systemie oświaty).
- 2. Szczegółowe zasady przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych, poprawkowych i semestralnych w czasie trwania epidemii określa załącznik nr 4.
§ 9
Zasady i sposób dokumentowania realizacji zadań szkoły
- Nauczyciele prowadzą dokumentację procesu nauczania zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Szczegółowe sposoby prowadzenia dokumentacji szkolnej zostały opisane w załączniku nr 2.
§ 10
Zasady prowadzenia konsultacji z uczniem i jego rodzicami oraz sposób przekazywania im informacji o formie i terminach tych konsultacji
- Szkoła w ramach nauczania zdalnego organizuje dla uczniów i ich rodziców konsultacje z nauczycielami, pedagogiem, logopedą.
- Konsultacje mogą odbywać się online w czasie rzeczywistym lub w czasie odroczonym: na zasadzie kontaktu mailowego i/lub poprzez np. komunikatory społecznościowe.
- O formie oraz czasie konsultacji decyduje nauczyciel, pedagog, logopeda, informując wcześniej o tym fakcie dyrektora szkoły.
- Harmonogram konsultacji zostaje udostępniony uczniom i rodzicom drogą mailową i/lub poprzez stronę internetową szkoły.
§11
Procedury wprowadzania modyfikacji zestawu programów wychowania przedszkolnego i szkolnego zestawu programów nauczania
- Zarządzam wdrożenie procedur wprowadzania modyfikacji programów wychowania przedszkolnego i szkolnego zestawu programów nauczania.
- Szczegółowe procedury określa załączniku nr 5.
§12
Zasady monitorowania postępów uczniów, sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, oraz sposób i zasady informowania uczniów lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach
- Nauczyciele mają obowiązek monitorowania postępów w nauce zdalnej uczniów.
- Nauczyciele mają obowiązek informowania uczniów i ich rodziców/opiekunów prawnych o osiąganych postępach i ocenach w trakcie nauczania zdalnego.
- Szczegółowe warunki weryfikowania wiedzy, informowania o postępach oraz otrzymanych ocenach znajdują się w załączniku nr 6.
§ 13
Zasady i sposoby oceniania w zdalnym nauczaniu
- W trakcie realizacji nauczania zdalnego obowiązują przepisy dotyczące oceniania określone w Statucie Szkoły.
- Szczegółowe warunki oceniania wynikające ze specyfiki nauczania na odległość zostały określone w załączniku nr 7.
§ 14
Zasady pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym: posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
- W szkole organizuje się zdalne nauczanie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Szczegółowe warunki organizacji zdalnego nauczania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego zawiera załącznik nr 8.
§ 15
Zasady bezpiecznego korzystania z narzędzi informatycznych i zasobów w Internecie
- Na czas wprowadzenia zdalnego nauczania wprowadza się szczegółowe warunki korzystania z narzędzi informatycznych i zasobów w Internecie.
- Do przestrzegania tych zasad zobowiązuje się wszystkich pracowników szkoły.
- Szczegółowe warunki i zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej określono w załączniku nr 9.
§ 16
Obowiązki i zasady dotyczące zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19 obowiązujące na terenie szkoły
- Za bezpieczeństwo na terenie szkoły w czasie epidemii odpowiedzialny jest dyrektor szkoły.
- W celu poprawy bezpieczeństwa w okresie epidemii dyrektor powołuje zespół zarządzania kryzysowego.
- W skład zespołu wchodzą osoby stanowiące wsparcie dyrektora w zarządzaniu i organizowaniu funkcjonowania szkoły w okresie epidemii.
- Nauczyciele zdalnie przekazują uczniom informacje na temat przestrzegania podstawowych zasad higieny, w tym np. częstego mycia rąk z użyciem ciepłej wody i mydła oraz ochrony podczas kaszlu i kichania;
- W szkole i na stronie internetowej szkoły opublikowano w widocznym miejscu instrukcję dotyczącą mycia rąk oraz inne zasady dotyczące higieny osobistej;
- Dyrektor szkoły ustala organizację pracy w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć niebezpieczeństwo zakażenia się wirusem (praca zdalna, praca w cyklu okresowym, zastosowanie systemu dyżurów).
- Pracownicy szkoły przychodzą do pracy tylko i wyłącznie na wezwanie dyrektora szkoły lub zgodnie z określonym i przekazanym harmonogramem dyżurów;
- W szkole do odwołania nie organizuje się żadnych wycieczek krajowych i zagranicznych;
- Na terenie szkoły bezwzględnie obowiązują zalecenia służb sanitarno-epidemiologicznych;
- Pracownicy szkoły oraz osoby przebywające na jej terenie podporządkowują się i współdziałają ze wszystkimi służbami zaangażowanymi w zapobieganie, przeciwdziałanie i zwalczanie COVID-19.
- Szczegółowe zalecenia GIS obowiązujące od 20 marca 2020r.:
a) zachować bezpieczną odległość od rozmówcy (1-1, 5 metra), promować zatwierdzanie spraw przez Internet.
b) promować regularne i dokładne mycie rąk przez osoby przebywające w miejscach użyteczności publicznej: wodą z mydłem lub zdezynfekowanie dłoni środkiem na bazie alkoholu (min. 60%).
c) upewnić się, że osoby przebywające na terenie szkoły mają dostęp do miejsc, w których mogą myć ręce mydłem i wodą.
d) umieścić dozowniki z płynem odkażającym w widocznych miejscach, w miejscu pracy i upewnić się, że dozowniki te są regularnie napełniane.
e) wywiesić w widocznym miejscu informacje jak skutecznie myć ręce (grafika).
f) zwrócić szczególną uwagę na rekomendacje, aby podczas pracy, czy wizyty w miejscu publicznym NIE dotykać dłońmi okolic twarzy zwłaszcza ust, nosa i oczu, a także przestrzegać higieny kaszlu i oddychania.
g) zapewnienie, aby miejsca pracy były czyste i higieniczne:
- powierzchnie dotykowe w tym biurka, lady i stoły, klamki, włączniki światła, poręcze i inne przedmioty (np. telefony, klawiatury) muszą być regularnie wycierane środkiem dezynfekującym, lub przecierane wodą z detergentem,
- wszystkie obszary często używane, takie jak toalety, pomieszczenia wspólne, powinny być regularnie i starannie sprzątane, z użyciem wody z detergentem.
- 12. Wszelkie informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem można uzyskać na infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia
800 190 590
- 13. W przypadku złego samopoczucia, typowych objawów dla zakażenia koronawirusem, lub wszelkich wątpliwości związanych z postępowanie w stanie epidemii możesz również skontaktować się z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną Kwidzynie pod lub bezpośrednio z pracownikiem tej stacji.
Adresy stron, z których czerpiemy informację:
www.spcygany.superszkolna.pl
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania
Cygany, dn. 25.03.2020 r.
Podpis dyrektora szkoły
Małgorzata Kamińska
Wykaz załączników:
- Załącznik nr 1 Zasady komunikowania się nauczycieli z rodzicami.
- Załącznik nr 2 Zasady prowadzenia dokumentacji szkolnej w czasie trwania nauczania zdalnego oraz zasady raportowania.
- Załącznik nr 3 Obowiązki pedagoga/pscyhologa szkolnego w czasie trwania nauczania zdalnego.
- Załącznik nr 4 Procedury określające warunki i sposób przeprowadzania egzaminu klasyfikacyjnego, egzaminu poprawkowego, egzaminu semestralnego i sprawdzianu wiadomości i umiejętności oraz warunki i sposób ustalania rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania w przypadku wniesienia zastrzeżenia do trybu ustalenia tej oceny w okresie ograniczania funkcjonowania jednostek systemu oświaty.
- Załącznik nr 5 Procedury wprowadzania modyfikacji zestawu programów wychowania przedszkolnego i szkolnego zestawu programów nauczania.
- Załącznik nr 6 Szczegółowe warunki weryfikowania wiedzy, informowania o postępach oraz otrzymanych ocenach.
- Załącznik nr 7 Szczegółowe warunki oceniania wynikające ze specyfiki nauczania na odległość.
- Załącznik nr 8 Szczegółowe warunki organizacji zdalnego nauczania dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Załącznik nr 9 Szczegółowe warunki i zasady korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej
ZDALNA REALIZACJA TYGODNIOWEGO ROZKŁADU ZAJĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA BRZECHWY W CYGANACH
DLA KLAS IV – VIII – MOŻLIWOŚCI TECHNOLOGICZNE
DZIEŃ |
GODZ. |
KLASY IV |
KLASY V |
KLASY VI |
KLASY VII |
KLASY VIII |
PO NIE DZIA ŁEK |
9.00- 9.45 |
JĘZYK POLSKI |
MUZYKA |
JĘZYK ANGIELSKI |
RELIGIA |
MATEMATYKA |
10.00-10.45 |
JĘZYK ANGIELSKI |
JĘZYK POLSKI |
RELIGIA |
MATEMATYKA |
FIZYKA |
|
11.00- 11.45 |
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
MATEMATYKA |
JĘZYK POLSKI |
BIOLOGIA |
JĘZYK ANGIELSKI |
|
12.00- 12.45 |
MATEMATYKA |
RELIGIA |
HISTORIA |
JĘZYK POLSKI |
JĘZYK ROSYJSKI |
|
13.00- 13.45 |
MUZYKA |
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
MATEMATYKA |
JĘZYK ANGIELSKI |
JĘZYK POLSKI |
|
14.00- 14.45 |
|
|
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
JĘZYK ANGIELSKI
|
WOS |
|
W T O R E K |
9.00- 9.45 |
JĘZYK POLSKI |
HISTORIA |
JĘZYK ANGIELSKI |
FIZYKA |
CHEMIA |
10.00-10.45 |
HISTORIA |
JĘZYK POLSKI |
MUZYKA |
MATEMATYKA |
HISTORIA |
|
11.00- 11.45 |
JĘZYK ANGIELSKI |
MATEMATYKA |
JĘZYK POLSKI |
HISTORIA |
MATEMATYKA |
|
12.00- 12.45 |
MATEMATYKA |
JĘZYK ANGIELSKI |
HISTORIA |
JĘZYK POLSKI |
FIZYKA |
|
13.00- 13.45 |
PLASTYKA |
INFORMATYKA |
MATEMATYKA |
BIOLOGIA |
JĘZYK POLSKI |
|
14.00- 14.45 |
|
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
WOS |
|
Ś R O D A
|
9.00- 9.45 |
JĘZYK POLSKI |
TECHNIKA |
RELIGIA |
JĘZYK ROSYJSKI |
GEOGRAFIA |
10.00-10.45 |
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
JĘZYK POLSKI |
MATEMATYKA |
GEOGRAFIA |
EDUKACJA DLA BEZP. |
|
11.00- 11.45 |
MATEMATYKA |
JĘZYK ANGIELSKI |
JĘZYK POLSKI |
GEOGRAFIA |
MATEMATYKA |
|
12.00- 12.45 |
TECHNIKA |
MATEMATYKA |
BIOLOGIA |
JĘZYK POLSKI |
CHEMIA |
|
13.00- 13.45 |
RELIGIA
|
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
PLASTYKA |
MATEMATYKA |
JĘZYK POLSKI |
|
14.00- 14.45 |
|
|
|
FIZYKA |
JĘZYK ROSYJSKI |
|
CZ W A R T E K |
9.00- 9.45 |
JĘZYK POLSKI |
JĘZYK ANGIELSKI |
INFORMATYKA |
CHEMIA |
BIOLOGIA |
10.00-10.45 |
PRZYRODA |
JĘZYK POLSKI |
MATEMATYKA |
CHEMIA |
RELIGIA |
|
11.00- 11.45 |
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
MATEMATYKA |
JĘZYK POLSKI |
JĘZYK ANGIELSKI |
MATEMATYKA |
|
12.00- 12.45 |
MATEMATYKA |
HISTORIA |
GEOGRAFIA |
JĘZYK POLSKI |
JĘZYK ANGIELSKI |
|
13.00- 13.45 |
INFORMATYKA |
RELIGIA |
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
MATEMATYKA |
JĘZYK POLSKI |
|
14.00- 14.45 |
|
|
|
PLASTYKA |
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
|
P I Ą T E K |
9.00- 9.45 |
JĘZYK POLSKI |
GEOGRAFIA |
TECHNIKA |
MUZYKA |
JĘZYK ANGIELSKI |
10.00-10.45 |
JĘZYK ANGIELSKI |
JĘZYK POLSKI |
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
HISTORIA |
MATEMATYKA |
|
11.00- 11.45 |
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
BIOLOGIA |
JĘZYK POLSKI |
JĘZYK ROSYJSKI |
HISTORIA |
|
12.00- 12.45 |
PRZYRODA |
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
JĘZYK ANGIELSKI |
JĘZYK POLSKI |
INFORMATYKA |
|
13.00- 13.45 |
RELIGIA |
PLASTYKA |
|
INFORMATYKA |
JĘZYK POLSKI |
|
14.00- 14.45 |
|
|
|
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
BLOK AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ |
- Praca samodzielna ucznia w oparciu o materiały przygotowane przez nauczyciela na platformach i komunikatorach dostępnych dla ucznia w sytuacji ograniczonej komunikacji, pamiętając o zasadach RODO’
- Krótkie filmy instruktażowo – wyjaśniające na dostępnych dla wszystkich uczniów komunikatorach wraz z informacją o dostępnym pakiecie ćwiczeń utrwalających.
- Propozycje pracy metodą projektu, przygotowania prezentacji, zadania interdyscyplinarne.
- Przy możliwościach technologicznych dostępnych dla całej społeczności realizujemy podstawę programową zdalnie, uwzględniając warunki domowe oraz potrzeby i możliwości ucznia.