Tutaj powinien być opis

World Water Day 2023

W trakcie dzisiejszych zajęć języka angielskiego klasy 1, 3-4 wraz z nauczycielem Aykanush Pohosyan przyłączyły się do danego święta wspólnie z organizacją PAH. Uczniowie pogłębiali swoją wiedzę na temat wody – jej dostępności, wykorzystania, sposobów oszczędzania.

Uczniowie również poznali pojęcia: water footprint (ślad wodny) oraz virtual water (woda wirtualna). „Ślad wodny” to suma bezpośredniego i pośredniego zużycia wody. Bezpośrednio zużywamy wodę np. w trakcie mycia, prania czy sprzątania domu. Z kolei pośrednim zużyciem (tzw. woda wirtualna) określamy ilość wody niezbędną do wyprodukowania każdej rzeczy, której używamy, którą na sobie nosimy lub którą kupujemy i konsumujemy. Uczniowie uświadomili sobie także zależność pomiędzy własną konsumpcją a zużytą wodą dzięki wykorzystaniu kalkulatora śladu wodnego.

Z analiz ONZ wynika, że do 2050 roku co najmniej co czwarta osoba na świecie będzie mieszkać w kraju dotkniętym stałym lub okresowym deficytem wody pitnej. Mamy mało czasu, aby działać, żyć mądrzej i oszczędniej.

Every drop counts!

Zachęcamy do sprawdzenia własnego śladu wodnego: watercalculator.org

Zdjęcia zostały wykonane przy pomocy sprzętu z programu Laboratoria Przyszłości.
#laboratoriumprzyszłości