Kolaż zdjęć przedstawiający uczniów klasy 1 i 6 podczas zajęć z wykorzystaniem okularów VR. Dzieci wspólnie odkrywają nieznane miejsca. Mają założone okulary. Rozglądają się . Nauczyciel nadzoruje przebieg zajęć. Starsi uczniowie pomagają młodszym. Dzieci są uśmiechnięte.

"Wirtualna podróż na Antarktydę – zajęcia z wykorzystaniem okularów VR w ramach Laboratorium Przyszłości"

W naszej szkole odbyły się wyjątkowe zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem nowoczesnych okularów VR zakupionych w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Były to zajęcia łączone, w których uczestniczyli uczniowie klasy I oraz klasy VI. Tematem spotkania były warunki życia na Antarktydzie – jednym z najbardziej fascynujących, ale i najmniej przyjaznych człowiekowi miejsc na Ziemi. Zajęcia zostały poprowadzone przez Panią Anitę Pielak i Pana Karola Kędra, którzy wspólnie przygotowali scenariusz oparty na współpracy starszych i młodszych uczniów. Dzięki technologii VR dzieci mogły przenieść się w wirtualną rzeczywistość i z bliska obejrzeć surowe antarktyczne krajobrazy, lodowce, stacje badawcze oraz – co najbardziej ekscytujące – życie dzikich zwierząt, takich jak pingwiny cesarskie, foki czy wieloryby. Uczniowie klasy 6 wcielili się w rolę przewodników – dzielili się swoją wiedzą, opowiadali młodszym kolegom i uczyli korzystać z okularów VR. Z kolei pierwszoklasiści, pełni zachwytu i ciekawości, zadawali pytania i dzielili się swoimi obserwacjami. Zajęcia były doskonałym przykładem korelacji międzyprzedmiotowej i międzypokoleniowej współpracy uczniów. Takie działania nie tylko rozwijają wiedzę przyrodniczą, ale również kształtują umiejętność pracy zespołowej, empatię i kreatywność.

Nowoczesne technologie w służbie edukacji to szansa na naukę poprzez doświadczenie i emocje – a te zajęcia z pewnością na długo zostaną w pamięci naszych uczniów! Info. i foto. Karol Kędra